Címszó: PR
PR fogalmai és szerepe az üzemeltetésben
személyes kapcsolaton alapul, koordinál, vezetési funkció, konfliktuskezelésre alkalmas, tervezett és irányított
Lépcsői, fejlődése:
1. manipuláció (burkolt reklám), 2. információ (egyirányú), 3. kommunikáció (kétirányú), 4. konfliktus menedzsment (összhang teremtés), 5. környezeti integrálódás
Használata:
kommunikációs feladatok: közvélemény formálás (imázs kialakítása), közvélemény visszacsatolás, tájékoztatás, tájékozódás
A PR szakember feladatai:
kommunikációs kapcsolatok elemzése, kommunikáció, program tervezés, szervezés, koncepció kidolgozása, értékelés
PR politika:
A PR szakember külső kapcsolatkörei, célcsoport meghatározás:
- funkcionális = fogyasztók
- szakmai = beszállítók
- társadalmi szervezetek
- nemzetközi
- tömegkommunikáció (média)
PR terv:
1. feladat meghatározás, 2. szervezet pozicionálása, 3. kommunikációs célok meghatározása, 4. célcsoport meghatározása, 5. üzenet meghatározása, 6. kommunikációs csatorna meghatározása, 7. akcióterv kidolgozás, 8. költségterv, 9. visszacsatolás elemzése
reklám, marketing
You must log in to post a comment.